reklama reklama

Nejčtenější

ŽENY s.r.o.

Dovolte, abychom Vám představili projekt, který si klade za cíl podporovat české ženy. Opravdově a srdcově, ale hlavně JINAK! Projekt Katalog ŽENY s.r.o. pomůže ženám v jejich podnikání a zároveň nabídne dalším ženám možnost výdělku.

Zastavil se mi svět, abych jej mohl začít měnit

Nikdy jsem neplánoval, že jednou budu stavět dětská hřiště a ani jsem neuvažoval, že by se tomu věnovala moje společnost. Musela přijít rána osudu, den kdy se mi zastavil svět, abych se zanedlouho rozhodl, že ten svět je třeba měnit.

Nechte mě chvilku..., já si to rozmyslím

To je motto metody, která akceleruje myšlení, zvyšuje efektivitu učení, učí pracovat s chybou a přináší radost a klid do naší práce – Feuersteinovo instrumentální obohacování (Feuerstein's Instrumental Enrichment Programs). Už jste o této metodě slyšeli?

Poruchy příjmu potravy

Anorexie, bulimie a psychogenní přejídání tvoří základní diagnózy celého spektra poruch příjmu potravy. To zahrnuje velmi různorodé problémy, od nezvyklých stravovacích návyků až po život ohrožující chronická onemocnění. V posledních letech jich bohužel přibývá.

Děti a hudba

Potřebují děti zpívat? Naslouchat hudebnímu projevu druhých? Nebo se dokonce učit samostatné hře na hudební nástroj? Poznávat svět tónů, akordů, stupnic? Je jim to k něčemu dobré? Má vůbec cenu vnucovat zájem o zpívání a muzicírování dětem dnešní doby, které povětšinou mají (nechodí-li do hudební školy nebo zpívat do sboru)

 
 

I dítě se může zamilovat

publikováno: 07.08.2011   |   autor: Mgr. Iveta Vaisová

Lucince se dnes do školky chce i nechce. Přivstala si, aby měla dost času na všechnu parádu – vybrat ty nejkrásnější šatičky, zaplést copánky, nezapomenout maminčino cukroví… Cítí lehkou nervozitu.

 
 

Lucinka se totiž dnes ve školce bude „vdávat“. Její ženich Kuba je nejspíš stejně nervózní. Maminka ho dnes taky pěkně vyparádila a vybavila ho i malou kytičkou a pouťovým prstýnkem pro nevěstu. Paní učitelka zaměstnala ostatní děti dalšími přípravami: cukroví už je na talířkách, limonáda v kelímcích, svatební výzdoba dokončená a ve chvíli, kdy malí „snoubenci“ vstoupili ruku v ruce do třídy, místností se rozezněl „svatební pochod“ v podobě Trpasličí svatby.

Všichni se tváří patřičně slavnostně, a jakmile Kuba navlékl své nevěstě Lucce na prstík prstýnek s modrým kamínkem, zaburácela školka sborovým „Hurá“ a velkým potleskem. Oslava pokračovala „svačinkovou hostinou“ – kromě sušenek od Lucinky se podávaly nefalšované svatební koláčky, které vlastnoručně napekla paní kuchařka, ovoce a limonáda, děti tancovaly, zkrátka si to slavnostní dopoledne krásně užily. Dnes chodí Lucka i Kuba do školy, zamilované pohledy si dávno nevyměňují a netřesou se jim kolena, když se potkají, ale díky pochopení svých rodičů i pedagogů mají zážitek na celý život.

První „školková“ láska potkala snad každého z nás. Například můj vyvolený byl plavovlasý Roman – a vůbec o mě tenkrát nestál a já se kvůli tomu trápila ještě v první třídě. Dnes se tomu usmívám. Před časem se „provalila“ i první velká láska mého syna Adámka. Večer po pohádce mi sdělil, že mě miluje, pak se zatvářil docela provinile a nesměle dodal, že ale miluje taky Klárku. Usmála jsem se, pohladila ho a ujistila ho, že je to v pořádku, vždyť mně se do srdíčka taky vejde Adámek, Terezka a táta. Viditelně se mu ulevilo.

Dětské lásky tu zkrátka byly, jsou a budou. A vždy záleží na nejbližším okolí, jak k nim přistoupí. Nikdy není vhodné jakkoli je zlehčovat, podceňovat, nebo dokonce zakazovat. Mohlo by se totiž lehce stát, že ztratíme důvěru svých dětí, že se nám přestanou svěřovat. Buďme vůči našim zamilovaným předškolákům raději vnímaví, citliví, naslouchejme, co o svých láskách říkají, respektujme jejich city, vzpomeňme si na své dětství (a kdyby se vám to náhodou nepovedlo, zalistujte třeba v Ronje, dceři loupežníka, vybavte si Pepina a Dášenku v kadibudkách či Kačenku a Jožana v Nefňukej, veverko…), pokusme se nahlédnout na lásky našich drobečků dětskýma očima. Našemu vzájemnému vztahu to jen prospěje. A, ruku na srdce, děti, které se vodí za ruku, přece nedělají vůbec nic směšného nebo špatného.

 


Mgr. Iveta Vaisová

Jmenuji se Mgr. Iveta Vaisová (1971), pocházím z Podkrkonoší.Od roku 1994 působím jako učitelka českého jazyka a dějepisu na Gymnáziu F. Palackého v Neratovicích. Jsem vdaná a mám dvě děti.

 

 
 
 
reklama reklama